måndag 28 juli 2008

Känslan av olust sitter i

Två dagar har gått sedan Arne Ekstrands oväntade avgång tillkännagavs, och olustkänslan sitter i. Det är tydligt att det har varit stora konflikter och väsentligt skilda tankar hur klubben ska drivas bland styrelsens medlemmar. Vem som har tyckt vad framgår ännu inte, och jag sitter på alldeles för lite information för att våga spekulera. Men från mitt perspektiv har Arne gjort ett bra jobb och fram till att styrelsen går ut och berättar hur man tänker arbeta med planerna på en ny arena kommer jag att känna jag mig orolig.

För övrigt har HBK:s trupp tunnats ut ytterligare i och med att Hjalmar Öhagen lånas ut till Ängelholm säsongen ut. Det känns helt rätt. Redan inför säsongen påpekade jag att Öhagen inte utvecklats som vi hoppats och det känns som att utlåningen är sista chansen för Öhagen att visa att han duger. Lyckas han i ÄFF kan han bli ett fint tillskott nästa säsong, annars tror jag att han får lämna HBK permanent efter säsongen.

Inga kommentarer: