onsdag 23 november 2016

Vi bygger en allsvensk trupp

Alexander Berntsson och Andreas Bengtsson gjorde riktigt fina insatser i kvalet. Om de skriver på de långa kontrakt som de blivit erbjudna är två av de fyra spelare med utgående kontrakt som jag vill ska stanna kvar säkrade. Jag hoppas att vi även kan få Stojan Lukic, som i år gjorde sin i mina ögon bästa HBK-säsong, och lagkaptenen Fredrik Liverstam att stanna. Om så blir fallet tycker jag att vi är tillräckligt starka på alla positioner utom yttermittfält och anfall – och kan alltså rikta in oss på förstärkningar där. Redan har ett konkret namn dykt upp: Andrew Stadler, som var aktuell redan för två år sedan, ska tydlig provträna nu i veckan.

De två spelare som "blir över" om min önskelista slår in är Antonio Rojas och Kristoffer Fagercrantz. Det är på ett mänskligt plan trist att två så lojala spelare kan behöva lämna, men på deras position är konkurrensen hård och båda har passerat 30-årsstrecket. Tyvärr känns det inte rätt att lägga pengar på sådana komplementspelare när vi ska säkra en trupp som klarar oss kvar nästa år.

Inga kommentarer: