måndag 22 november 2010

Tack för allt, Tommy

Tommy Jönsson lägger skorna på hyllan. Han stannar på 304 allsvenska matcher i HBK-tröjan, två färre än Torbjörn Arvidsson. Även om jag under den här bloggens existens inte alltid hyllat honom, så är han en legendar och var under sin glanstid en av allsvenskans absolut bästa mittbackar. Tänk vilka mittbackspar vi hade åren kring millenieskiftet: Tommy och Michael Svensson, Tommy och Petter Hansson, Tommy och Tomas Zvirgzdauskas. Men efter operationen 2005 så blev Tommy Jönsson aldrig lika bra igen, och när han nu så tydligt känner att motivationen inte finns kvar är det helt rätt beslut att ta.

Däremot förlänger Jönssons parhäst Tomas Zvirgzdauskas kontraktet ett år. Jag hoppas och tror att HBK har lyckats få ner hans lön rätt väsentligt, för han har kostat mer än han smakat senaste säsongerna. I och med de två veteranernas besked är nu mittbacksuppsättningen komplett inför nästa år.

Och så tummen upp för att HBK äntligen först publicerar nyheter kring laget på egna hemsidan, och låter Hallandsposten vara tvåa på bollen, och inte tvärtom som det ofta brukat vara.

2 kommentarer:

Jesper Håkansson sa...

Hejsan!

Jag hittade din HBK blogg på bloggportalen och har läst några inlägg och tycker det är väldigt bra. Jag har tagit över ansvaret att driva sajten fotbollsgalen.se (som jag nu håller på att bygga upp, så den kommer alltså inte se ut som nu) och skulle vilja fråga om du vill driva en HBK blogg där? Jag står för all design, och hosting. Du får din egen mail adress som ser ut såhär "förnamn.efternamn@fotbollsgalen.se" och du kommer marknadsföra HBK för alla besökare som vi satsar på att få inom kommande året.
Skriv gärna ett mail som svar även om du inte skulle vara intresserad av mitt erbjudande. Men jag hoppas på dig :)

//Jesper Håkansson, jesper@fotbollsgalen.se.

Stig-Åke Persson sa...

Allt har sin tid här i världen. Nu var det Tommys tur att lägga skorna på hyllan. Han kan se tillbaka med ödmjukhet. HBK-tiden har varit toppar och dalar. Ett antal år bildade han och Zvirre allsvenskans bästa mittlås. Mitt senaste får dock bli mot GaiS med fel fot nu i höstas. Tycker att Tommy med detta kan vara nöjd med sin karriär. Jag önskar honom lycka till i fortsättningen.