torsdag 18 november 2010

Det är mörkt nu men kanske blir det ljusare igen

Jag kände mig ganska deppad över HBK för ett tag sedan. Efter beskedet att Lasse Jacobsson får fortsätta kan jag inte säga att det känns bättre. Ordföranden motiverar absurt nog beslutet med att Lasse har kontrakt. Maken till passivitet får man leta efter - ja, han har kontrakt eftersom styrelsen inte sagt upp det i tid om man nu velat det. Och Lasse själv, som tidigare uppgett att det behövs två år för att bygga ett lag, säger att han nu - efter att en handfull spelare som långt ifrån varit ordinarie i år lämnat eller kan komma att lämna - måste börja om från scratch. För tusan, Lasse - det kommer alltid att lämna några spelare efter varje säsong! Menar du alltså att du aldrig någonsin kommer att kunna bygga ett lag eftersom du inte får behålla precis alla spelare i två år? Nej, sluta upp med ursäkterna och att skylla ifrån dig. Du får en ny chans - ta nu tillvara den!

Det finns vissa som blivit så upprörda över att Lasse får förlängt att de säger att de ska säga upp sitt medlemskap eller sluta att gå på matcherna. Dumheter, tycker jag. HBK är större än enskilda ledare eller spelare och ingen skulle bli gladare än jag om HBK under Lasse Jacobssons ledning gör ett strålande 2011.

Inga kommentarer: