måndag 9 november 2009

Fler hallänningar i HBK

I somras konstaterade jag att det finns betydligt fler skåningar i HBK:s trupp än det finns hallänningar. Nu kan det komma att bli jämnare fördelning, berättar Laholms Tidning. Mittfältaren Pehr Andersson är en av tre från u-truppen som erbjudits a-lagskontrakt. Han bör ha hyfsade möjligheter att få spela en del eftersom det är tunt med konkurrens på hans position just nu. Vilka de övriga två från u-truppen som erbjudits kontrakt är känner jag ännu inte till.

2 kommentarer:

Halmstadsbloggen sa...

Varför så bitter att du ens orkar kommentera Christians inlägg om Pehr på HÄB, verkligen löjligt - på tal om besserwisser.

Kan dock förstå att det känns lite tungt att hitta artiklar i Norrlandspressen (som du själv beskrev som: "HBK i exil levererar återigen lite värvningsrykten..." - avd. sten i glashus) men på en vecka totalt lyckas missa en i Laholms Tidning.

För de som klickade på Christians länk till bloggen så är det ganska så klart att jag hänvisar till LT (anledningen till att jag tog upp det), så du behöver ju inte känna att jag får extra credd som "avslöjare" - även om jag bekräftade deras uppgifter och i ett par veckor har känt till vilka tre som blivit erbjudna A-kontrakt.

Exil sa...

Välkommen - första gången som jag ser dig kommentera utanför din egen blogg!

Jag tvivlar inte på att du har bättre koll på den lokala marknaden (inklusive Laholms Tidning) - du verkar ju där, har gjort dig till en profil i vissa kretsar och ska ha cred för din bevakning av lagen bakom a-laget. Jag anser dock samtidigt att det för en anonym hobbybloggare bosatt långt från Halmstad är ganska kul att kunna vara den förste att leverera de två enda ryktena om möjliga värvningar av utespelare som hittills har dykt upp (Pehr Andersson är ju trots allt ingen värvning). Och i de sammanhangen ser jag för min del det snarare som meriterande att hitta dem i oväntade källor.