fredag 2 oktober 2020

En ut och en in – och gärna en poäng

Precis som väntat säljs RWP till Norge. Jag skrev redan igår att det antagligen är rätt beslut, och när Haglund berättar om den ansträngda likviditeten känns det ännu mer rätt. Nu har våra andra anfallare möjligheten att stiga fram och jag hoppas att Crespo Kamara och Alexander Johansson, som fått oerhört lite speltid hittills, får chans att spela lite mer.

Och, även det precis som väntat, så ansluter Simon Lundevall. Haglund pratade ju om att det inte alls var någon värvning på gång, men jag har lärt mig att det är precis så han låter när det är en värvning på gång. Lundevall har onekligen hög kapacitet och – inte minst med tanke på vår tuffa sjukdomssituation – kan säkert bidra en hel del under hösten. Går vi sedan upp är det väl inte heller omöjligt att han skriver på för 2021 också.

Och så missar Ante G till slut en seriematch, efter att även han drabbats av corona. Jag är riktigt nöjd om vi kan sno med oss en pinne mot J-Södra imorgon med tanke på läget i truppen. Inte minst vår starkaste lagdel, försvaret, är ju illa sargat och det ser ut som att vi bara ställer upp med en ordinarie försvarare imorgon och två mittfältare på ytterbacksplatserna.

Inga kommentarer: