söndag 12 december 2010

Imorgon kommer Pep

Nu är det exakt en vecka sedan vår nye tränare presenterades och imorgon kommer han till Halmstad. Det ska bli spännande att se vad som händer. Efter att ha läst in mig lite (tack Offside) så tror jag att det mycket väl kan bli underbart att vara HBK:are 2011, men det kan faktiskt gå riktigt dåligt också om materialet inte håller för det spel Pep vill spela. Hur som helst - spännande blir det och jag är glad över styrelsens mod att välja bort tryggheten.

Jag gissar att till exempel Tomas Zvirgzdauskas och Jonas Gudni Saevarsson får svårt att få särskilt mycket speltid under Pep. Däremot tror jag faktiskt att Mikael Rosén kan lyckas - han har ju visat sig extremt anpassningsbar när han gick från petad ytterback till nyckelspelare på innermittfältet. Och jag misstänker - med passagen om vad Pep tyckte om engelsmannen i Espanyol i färskt minne - att Lasse Jacobssons och Michael Svenssons scoutingresa till England var bortkastade pengar. Freddy Borg från Öster kan väl knappast heller ses som ett jättetroligt nyförvärv, trots att Smålandsposten verkar tro det.

Jag är dock inte riktigt glad över att Pep offentligt kallar sig MFF-supporter.

Och så har jag fallit för klubbens medlemserbjudande och redan nu betalt in medlemsavgiften för nästa år och får därmed se Kalmar i premiären. Jag gillar att klubben börjat med sådana offensiva marknadsföringsåtgärder - det pågår ju även en annan om billigare årskort om man bestämmer sig före jul.

För övrigt kan vi notera ännu ett bevis på hur nödvändig en ny arena är: nu ökar intresset och intäkterna i Kalmar.

Det skulle vara riktigt trist att se Anselmo i AIK, men ännu mer trist att se Peter Larsson i Elfsborg. Jag hoppas att Anselmo istället väljer att lyssna på Botafogos locktoner och att Larsson stannar utomlands ett tag till.

1 kommentar:

Stig-Åke P sa...

Då var det anledningen till varför Andréas Alm i AIK var på ett ovanligt besök i Halmstad. Allt enl lokalblaskan HP. Att se Anselmo i en AIK-tröja vore bara för mycket. Men dom måste ju ta alla chanser till revansch. Peter Larssons proffstid måste man väl se som ett misslyckande och att Sverige kanske lockar igen.