tisdag 28 juli 2009

Jag saknar segerns sötma

Visst var det en erbarmlig match igår, men hade inte Magnus Bahne lekt Conny Johansson är jag ganska säker på att vi fått en poäng. Så uddlösa var nämligen MFF innan vi öppnade upp oss i försvaret när vi satsade allt offensivt. Det skrämmande är att vi var ännu sämre framåt än gästerna. Jag skrev förra veckan att jag tror att spelsystemet 4-2-3-1 är en av anledningarna till den låga målproduktionen. Jag sågar inte systemet (med de offensiva spelarna i form kan det vara grymt effektivt, det såg vi på Malmö Stadion i fjol), men just nu fungerar det inte. Så vad bör man göra? Ändra till 4-4-2? Nja, jag vet inte. En av fördelarna med 4-2-3-1 är ju att vi i alla fall inte släpper in mål (utan Bahnes blunder hade vi inte gjort det igår heller), och med nuvarande form kanske vi ska vara nöjda för varje poäng som vi kan gneta oss till. Sådana här perioder utan segrar är olidligt tunga, men de kommer med jämna mellanrum - minns avslutningen på 2003, sommarmånaderna 2005, inledningen på 2006 och avslutningen på 2007 till exempel.

Just nu mycket negativa röster och Janne-bashing på allehanda ställen - hur tror ni att det låter om vi bankar BP på söndag efter en fenomenal insats av nye Mahamat Azrack-Yassine?

1 kommentar:

Tobias sa...

Du har så rätt så rätt.