lördag 21 mars 2009

En ordentlig kölhalning

Det har känts riktigt bra inför årets säsong. Vi har fått behålla det lag som spelade fin fotboll i höstas, även om poängutdelningen då inte blev vad den borde ha blivit. Ungdomarna som gavs chansen i fjol har nu mer erfarenhet. Vi har förstärkt med två spännande ängelholmare som sett intressanta ut i träningsmatcherna. Vi har bestämt oss för ett spelsystem som var framgångsrikt redan förra året och som spelarna nu kan bättre. Högst upp på topp har vi den trolige allsvenske skyttekungen 2009. Resultaten i träningsmatcherna har varit helt okej, även om det inte har varit några riktigt meriterande segrar. Kort sagt: jag har trott på en bra säsong 2009, troligen medalj, kanske till och med guld.

Men det var före dagens match. 0-4 mot Elfsborg är en smärtsam påminnelse av vad jag egentligen vetat, men förträngt: vårt försvar är inte av allsvensk toppklass och vår målvakt är inte längre den gigant han var för två år sedan.

Nåja, vi kan ju trösta oss med att inga poäng stod på spel idag. Och jag vägrar att sluta tro på ett fantastiskt HBK-år i år. Men jag känner mig inte längre lika objektiv när jag tippar att vi tar medalj.

Inga kommentarer: