måndag 6 januari 2014

Vilka juniorer lyfts upp?

Värvningarna fortsätter att dröja och på Himlen är Blås forum växer frustrationen bland supportrarna. Jag påminner om vad jag skrev för ett år sedan: truppen är sällan spikad när försäsongsträningen börjar.

Men när nu träningen drar igång igen lär vi i alla fall få besked om en del nytillskott till truppen, nämligen vilka juniorer som lyfts upp i a-truppen samt eventuella lärlingar. Vilka är då kandidaterna? Målvakten Tim Erlandsson, försvararna Christoffer Arvidsson och Daniel Radovanovic samt anfallaren Perparim Beqaj nämnde jag i min senaste truppanalys. Andra möjliga, men kanske mindre troliga namn, är mittfältarna Max Eggertsson, Andreas Bengtsson och Eric Smith samt försvararen Alexander Berntsson. Valmir Berisha då? Nej, honom har jag redan räknat bort.

Inga kommentarer: