fredag 20 september 2013

One nil to the Halmstad

Vi fokuserar på prestationen, brukar tränare säga. Det gör inte jag. Inte idag. Idag fokuserar jag på att vi tog tre poäng mot Öster. Tack för det!

Okej, några prestationer kan vi väl ändå nämna:
* Stojan Lukic naturligtvis. Stoppar allt ha ska och lite till och dessutom den som ligger bakom målet med sin utspark.
* Kristoffer Thydell. Ofta kritiserad av fans, men älskad av tränare och så kallade experter. Idag kunde till och med ett så otränat öga som mitt se hans storhet. Och det jag främst gläds över är att hans passningsspel blivit bättre. Jag gissar att mycket beror på att hans självförtroende växt. Fortsätter utvecklingen kan vi ha en riktig härförare på mitten snart.

Fjärde matchen i rad som slutar 1-0 nu. Totalt nio på den här säsongens hittills 24 matcher, fyra vinster och fem förluster. Som man brukar säga: första målet är viktigt. Kanske läge att stämma upp i en svensk variant av den här när vi tar ledningen mot Peking på torsdag?

Inga kommentarer: