lördag 9 juni 2012

Stabil seger i derbyt

Peter Nyström tycker att vi är som Ryssland. Jag vet inte om jag kan hålla med, men våra resultat denna helg blev ungefär desamma. 3-1-segern mot Varberg kom efter en stabil insats, och jag var aldrig orolig, inte ens efter Varbergs ledningsmål. Det är en underbar känsla att för första gången på flera år ha tilltro till laget.

Om vi ska fortsätta EM-liknelserna: hur tusan kunde Varbergs målvakt klara sig undan målchansutvisning, när Polens målvakt fick rött för en likadan situation?

Michael Svensson hade stora problem idag. Jag hoppas verkligen att Richard Magyar inte sticker i sommar, och att Christian Järdler snart är redo för startelvan igen.

Ryan Miller välförtjänt utsedd till bäste HBK:are. Antingen har han lyft sitt spel flera klasser det här året, eller så passar han helt enkelt bättre i superettan än allsvenskan. Jag minns att Ljungskile var väldigt förtjusta i honom när han spelade där.

Inga kommentarer: