lördag 12 maj 2012

Lagen som aldrig skulle mötas

För ett knappt decennium sedan bodde jag en period i Jönköping. En man jag träffade där höll på HBK bland elitlagen och J-Södra bland de lokala ängagängen."De kommer ändå aldrig att mötas", förklarade han. Jag undrar hur han tänker idag.

För övrigt tycker jag att det är märkligt hur Jonas Gudni Saevarsson har hanterats. I de första matcherna i serien var han med i truppen, men fick inte spela. Sedan kom förklaringen - han var inte återställd efter en skada. Då kändes det märkligt att han överhuvudtaget hade varit med i truppen. Nu däremot är han kapabel att spela en hel match - och då finns han inte med i truppen. Den fylls istället till brädden med ytterbackar: Järdler, Miller, Ljung, Silverholt och Tideman är alla uttagna. Det betyder att vi kommer att ha en bänk där hälften av utespelarna är ytterbackar. Bänken som totalt sett är balanserad så här: en målvakt, fyra backar, en mittfältare och en anfallare. Ytterst konstigt.

Aprop ytterbackar så är Mikael Nilsson aktuell för både Kristianstads FF och Mjällby. Jag sörjer faktiskt inte om han inte går till oss. Dels är vi väl försedda på den positionen, dels så kostar han nog betydligt mer än han smakar.

Inga kommentarer: