lördag 14 april 2012

Första supersegern

Sådärja, då har vi för första gången någonsin vunnit i superettan. Och Gudjon Baldvinsson har för första gången någonsin gjort seriemål i Sverige (det gick ju inte så bra i Gais för tre år sedan). Kan han bli vår Gud?

Jag kände mig faktiskt tämligen säker på tre poäng både före matchen och under matchen. Jag kan inte minnas när jag senast hade en sådan känsla, men den får gärna återkomma. Fast det kommer att komma betydligt tuffare uppgifter framöver.

Dagens besvikelse: bara 3836 på en hemmapremiär trots gratis inträde. Riktigt svagt.

1 kommentar:

NiG sa...

Kul match!
Lite intryck:

PLUS: Baldvinsson - riktigt bra!
PLUS: Blomberg, känsliga fötter och tänker bra fotboll.

MINUS: Järdler såg riktigt kass ut idag. Tappade flera gånger bollen för att han inte kan använda högerfoten.

MINUS: Rojas, fastän hans assist vid 1-0 var riktigt bra så är han oftast ett rundningsmärke/för aggresiv i defensiven och det händer inte direkt något farligt offensivt kan man tycka.


Hade även gärna sett Antonsson in tidigare istället för Bohman, som springer mycket och sliter, men allt som oftast fastnar på backar när han försöker stånga sig igenom med blick fäst vid sina fötter.

Thydell gör återigen ett ganska bra inhopp.
Johnny hade ett par riktigt fina långbollar idag.

Bådar gott inför säsongen! En stabil topp-7-placering gissar jag på!