tisdag 18 oktober 2011

Graf har förstått!

Det var knappt jag trodde mina ögon när jag såg att Halmstads toppolitiker Carl Fredrik Graf insett att det inte går att bara göra minsta möjliga investering på Örjans vall eftersom vi då får en minimal publikkapacitet. Detta som alla med normal intelligens och minsta intresse för frågan vetat om i åratal har alltså till slut gått upp för den man som leder kommunen. Nåja, bättre sent än aldrig och det är fint att Graf verkar ha accepterat att 50 miljoner kronor inte är ett alternativ.

En av få positiva saker med att vi får spela i superettan är väl förresten att vår publikkapacitet inte begränsas, om jag förstår det här dokumentet rätt. Om dokumentet fortfarande gäller (det har ju några år på nacken) så hade vi, om vi varit kvar i allsvenskan, bara fått ha 60 procent ståplats, alltså en total kapacitet på cirka 7000 (jag är inte säker på exakt hur många sittplatser som finns på Örjan). Å andra sidan så får vi bara cirka 5000 i maxkapacitet år 2013 om vi skulle gå upp till allsvenskan direkt. Och bara cirka 3000 jubileumsåret 2014...

Inga kommentarer: