onsdag 17 oktober 2007

Vi behöver Royal League

Det är ju fortfarande inte klart med Royal League men jag fortsätter ändå att tjata om hur viktigt det är att komma minst fyra i år. Förutom att det kan aktualisera arenadebatten och ger pengar som klubben väl behöver så har jag ett rent egoistiskt motiv: jag behöver något som stillar min HBK-absitinens mellan slutet av oktober och början av april. Och då är matcher som betyder något så oändligt mycket mer intressanta än träningsmatcher. Utländska ligor och europeiska cuper ger ingen lindring, för mig är HBK:s sista mål i en 5-0-vinst mot till exempel Assyriska mer värt än ett avgörande mål i Champions League-finalen.

Kom igen nu klubben och ta hem de två sista matcherna i allsvenskan så att vi supportrar får något att gotta oss åt under den mörka vintern!

Inga kommentarer: