måndag 22 mars 2010

En investering i lidande

Jaså, det ska bli en sådan säsong till. Jag vet inte om jag orkar med det. Å andra sidan betalade jag idag 2000 spänn för att se alla allsvenska matcher i år - det verkar bli en fin investering i lidande.

Var det inte just den här sortens genomklappningar som vi hoppades att en Michael Svensson på bänken skulle förhindra?

Lasse Jacobsson tyckte att ingen kom upp i normal standard - förutom den förra säsongen så utskällde Christian Järdler. Jag skulle ge hela laget underkänt, men jag måste erkänna att jag inte specialstuderade vår vänsterback.

Jag tippade att Elfsborg skulle ta SM-guld innan årets säsong startade. Det känns inte som att jag behöver rucka på det tipset.

Positivt: nästa gång någon vill köpa Emir Kujovic så visar vi dem bara dagens match. Då kan han inte ens få ett kontrakt som Bosman.

Nu blir det en riktigt viktig match i helgen. Åtvid är ett lag som vi måste ha bakom oss om vi ska klara kontraktet. Tyvärr fick en annan av de potentiella räddningsplankorna en fin förstärkning idag. Touma hade varit en bra ersättare när Michael Görlitz försvinner i sommar.

Inga kommentarer: