lördag 30 maj 2015

Kryss och döda länkar

Kryssmatcher kommer inte att göra att vi klarar kontraktet, men det var oerhört viktigt att vi äntligen fick med oss poäng. Resultatet får också sägas vara rättvist, både vi och Hammarby hade kunnat få in några bollar till.

Ett riktigt snyggt frisparksmål av Christoffer Andersson. När slog vi senast en frispark direkt i mål i allsvenskan? Kristoffer Fagercrantz gjorde det i superettan, men i allsvenskan minns jag på rak hand inget liknande mål sedan Dusan Djuric satte en mot Häcken för typ ett decennium sedan.

Synd att jag fick rätt när jag före säsongen fruktade att Snorre Krogsgård skulle vara bra på att komma till lägen, men sämre på att avsluta. Han har missat många fina chanser de senaste matcherna.

För övrigt är tycker jag att det är skandalöst dåligt att HBK vid omgörningen av hemsidan inte bara hindrar oss från att nå historiska texter – man har dessutom dödat alla gamla länkar. Jag har hundratals gånger länkat till hemsidan och nu får man bara felmeddelande om man klickar på länkarna. Oerhört tråkigt. Det får dessutom konsekvensen att jag i framtiden kommer att satsa på att länka till andra sajter i första hand eftersom jag inte vill riskera samma sak igen.

1 kommentar:

Exil sa...

Som påpekats på Twitter var det inte så länge sedan som vi satte en frispark rakt i mål: http://www.tv4play.se/program/fotbollsklipp?video_id=2597700.