lördag 7 maj 2011

Nya arenor nästa år?

Det positiva med att vara ett bottenlag är att man aldrig förväntar sig vinst, eller ens poäng. Idag är det naturligtvis Nauzet Perez fel att vi förlorar, men faktum är att Djurgården var bättre än vad vi var redan innan dess. Precis som Gefle var bättre än vi i måndags och tog en rättvis seger.

HBK:s största problem är, som jag skrivit tidigare, anfallsspelet. Vi har svårt att skapa chanser och svårt att få dit den när vi väl har lägen. Egentligen inte så konstigt - vi släppte ju de senaste årens bästa målskyttar (Anselmo och Emir Kujivic) och har inte införskaffat någon ny med näsa för mål. Jag fortsätter att intala mig att Pep kommer att skapa något stort - eftersom jag har inte har något annat val.

Inget ont som inte har något gott med sig, dock. Jag ser fram emot att kanske få se HBK på Änglavallen, Klostergårdens IP och Landskrona IP nästa år. Lite variation mot Vångavallen, Swedbank stadion och Olympia.

Inga kommentarer: