fredag 14 november 2008

Janne summerar och jag håller med

Janne summerar årets säsong på HBKTV - helt klart sevärt. Att notera är att vi faktiskt klarade målsättningen att komma på övre halvan, trots dålig poängutdelning i slutet. För min del känns säsongen okej, för som Janne säger, "sista tredjedelen tycker jag att vi var riktigt bra" och det bådar gott inför nästa år. Det bådar också gott att, som Janne säger, många unga talanger har fått chansen och tagit den. 2009 bör de vara ännu bättre.

Några större förändringar i truppen tycker jag alltså inte behövs och det verkar det ju inte heller bli, om jag tolkar Janne rätt. Men, som han också säger, en etablerad spelare i rätt ålder kunde gjort truppen ännu bättre. Talar han måhända om Micke Nilsson?

Bra förresten att vi vann Fair Play - UEFA-cupen nästa?

2 kommentarer:

Anonym sa...

En drömvärvning: Daniel Sjölund. Men visst - det skulle bli trångt på innermittfältet.

Exil sa...

Nja, Sjölund vet jag inte riktigt om vi behöver, för som du säger är det ju redan trångt på innermittfältet. Jag ser hellre att vi förstärker försvaret. Rasmus Bengtsson i TFF hade smakat mumma.