måndag 24 november 2008

Hur ska man tolka Arnes sågning av Birgitta?

Jag fick senaste Offside i fredags och hann plöja en del i helgen. Efter att ha läst HBK-reportaget känns det inte som en slump att Birgitta Johansson meddelade sin avgång i HP samma dag som Offside nådde de första prenumeranterna. Hon blev ordentligt sågad av vår förre ordförande Arne Ekstrand och skulle antagligen ha fått svårt att värja sig mot kritik om hon hade valt att kandidera som ordinarie ordförande.

En annan fråga är naturligtvis vem som egentligen är skurken här: Arne eller Birgitta? Från min postion är det omöjligt att avgöra, men jag gillade Arne och magkänslan gör att jag lutar åt hans håll. Det skulle vara underbart om lokaltidningen HP kunde ta sitt uppdrag på allvar, gräva lite och VERKLIGEN reda ut vad konflikten bestod i. Jag menar - kan Offside ge oss så mycket matnyttigt, borde väl HP-journalisterna kunna nå lite längre i frågan än vad de har gjort hittills.

Inga kommentarer: