söndag 8 oktober 2023

Tre stolpskott på Örjan och ett stolpskott på HP

I tre matcher i rad har vi träffat målramen när matchen stått och vägt – och sedan förlorat. Nu träffade vi på en enda match stolparna tre gånger, men fick i alla fall för en gångs skull med oss poäng. 0-0 mot Degerfors är en besvikelse, men alla poäng räknas och visst var det viktigt att inte värmlänningarna fick krypa närmare.

Och så funderar jag återigen på varför jag prenumererar på HP. Hur kan den profilerade skribenten vara så slarvig/okunnig/oengagerad att han påstår något, som till och med lyfts upp i puffen, men är 100 procent fel? Och INGEN annan på tidningen reagerar, varken före eller efter publicering, trots att det nu gått närmare tio timmar sedan texten publicerades?


Villiam Dahlström hade alltså spelat 21 allsvenska matcher och närmare 600 minuter innan den här säsongen började och gjort två allsvenska mål. Han var definitivt en del av HBK:s anfallsuppsättning inför den allsvenska comebacken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför är du på HP igen? Är det verkligen något att bli upprörd över?

Exil sa...

Varför jag är ”på HP”? Tja, för att den tidning som rapporterar om HBK, och som jag betalar en hel del för, helt enkelt alltför ofta är undermålig. HBK förtjänar bättre än att bevakas av så slarviga och oengagerade reportrar. Och då lyfter jag ändå bara fram de mest flagranta misstagen.

Om du tycker att det jag skriver är tråkigt att läsa så behöver du ju inte besöka bloggen – du är fri att nöja dig med till exempel HP.

Anonym sa...

Men detta är väl ändå ingen stor grej, att de missar Dahlström som nu både är utlånad och skadad? För övrigt tycker jag att du skriver väldigt bra och är kärnfull.

Exil sa...

Först och främst: Tack för vänliga ord!

Nej, kanske behöver det inte ses som någon stor grej i sig. Men jag tror faktiskt att HP, och i förlängningen även HBK, gynnas av att vi läsare är på hugget och inte nöjer oss med att journalister slarvar när de rapporterar om HBK.

Här tycker jag faktiskt att någon på tidningen borde ha reagerat, inte minst eftersom Wicke ju gör en stor grej av det när han lyfter upp det på förstasidan.