fredag 3 mars 2017

Strandade förhandlingar om Strand?

Vi sägs vara på jakt efter Simon Strand, en ytterback som kan spela på båda kanterna. Det låter som en vettig värvning. Men har förhandlingarna strandat eller pågår de? Assyriska har i alla fall nyligen värvat en annan ytterback så då borde de ha lättare att sälja.

Att vi nog behöver en bredare trupp syns ganska tydligt nu. Fredrik Liverstam, Jonathan Svedberg och Gabriel Gudmundsson är sjuka och kan inte spela mot Norrköping imorgon, Simon Silverholt och Alexander Arvidsson är långtidsskadade och Kosuke Kinoshita ännu inte spelklar. Därmed har vi bara 16 tillgängliga a-lagsspelare imorgon, varav en (Ardian Berisha) ännu inte har spelat för oss i någon tävlingsmatch. Det ska bli intressant att se om vi fyller på med två juniorer i truppen och vilka två det i så fall blir.

Kul att #HBKkompisar verkar vara så framgångsrikt. Personligen ser jag inte riktigt charmen i att betala för att ännu en logga (som jag ännu inte sett och inte har någon relation till) ska sitta på tröjan – jag hade faktiskt hellre betalat för att färre loggor skulle synas på matchtröjan. Men om andra gillar det så protesterar inte jag och jag kommer säkert också att ansluta mig så småningom. Jag måste bara bestämma mig för om jag ska nöja mig med en hundralapp eller om jag ska satsa 1000 kronor och få det så kallade specialdesignade HBK-kitet, vad det nu kan vara.

Och så riktigt roligt att vi nu rankas som en av landets ledande ungdomsakademier.

Inga kommentarer: