torsdag 15 december 2016

Sead-silly

Nu lever silly season verkligen upp till sitt namn: Sead Haksabanovics fysik ska ha fått Club Brügge att tvivla på om hans kropp håller, hävdar Het Nieuwsblad. Inte alls, svarar Club Brügge. Och nu ska Napoli vara med i leken, uppger Tuttomercatoweb.

Pontus Engblom är senaste anfallsnamnet som sägs vara aktuell. Riktigt imponerande målsnitt i norska andradivisionen, mycket bättre än Alexander Ruud Tveter hade. I allsvenskan har det gått betydligt trögare för honom, men kanske är han nu redo. Ja, Engblom vore ett riktigt fint nyförvärv.

Två unga backar har fått lämna: Adrian Hallsö och David Struski Persson. Båda två har imponerat på mig det lilla jag sett dem, men det stämmer säkert som Janne Jönsson säger – de behöver a-lagsspeltid. Och det blir inte lätt att få det i HBK i allsvenskan.

Och så var det riktigt roligt att se Himlen är Blå ta avstånd från det eviga gnällandet och argumentera för att man även ska se det positiva. Tack, Håkan Ericsson!

3 kommentarer:

FG sa...

Ja, men nu måste jag in och gnälla lite här asså, Ericsson med c för bövelen! :)
Lite synd med Struski Persson, av det lilla jag sett så har i alla fall hans inställning imponerat. /Håkan E

Exil sa...

Slarvigt av mig. Jag rättar. En härlig dag som denna – efter Seads underbara besked – kanske du kan ha överseende med denna fadäs. :)

Ja, jag har också hoppats på Struski Persson. Kan han kanske ta något år i typ ettan och sedan komma tillbaka?

FG sa...

hehe, ingen fara, är ganska van! Ja, underbart med Sead, det trodde jag inte! Hoppas på det! /Håkan E