söndag 6 december 2015

Ett kvarts sekel och ett år

Forumryktet stämde: Snorre Krogsgård lämnar klubben efter bara ett år. Det får betecknas som en positiv nyhet. Jag har fördömt dem som hånar honom – men redan när hans namn dök upp så tvivlade jag. Före säsongen förutspådde jag att han skulle ha svårt att hitta målet, men att det skulle bli så illa som det blev kunde jag inte ana: han missade ju nästan parodiskt många lägen och nätade noll gånger trots 25 skott.

26 gånger längre tid har Torbjörn Arvidsson varit i klubben – men nu blir det inte fler. Att det, till skillnad från Krogsgårds fall, inte är något ömsesidigt beslut blir tydligt när man ser att HBK inte ens har fått Arvidsson att gå med på att säga något i meddelandet på hemsidan. Tråkigt att det ska sluta så, men jag kan inte säga om det är rätt eller fel beslut eftersom jag har för dålig insikt i vad han har bidragit med.

Inga kommentarer: