tisdag 2 juli 2013

Ljuspunkter i mörkret

Det har inte känts så muntert som HBK-are på senaste tiden. Fram till och med utvisningen i Mjällbymatchen så tyckte jag att vi gjort en helt okej säsong, men inte riktigt haft det rätta flytet. Däremot har de två senaste matcherna (BP och Häcken) i mitt tycke varit bedrövliga. Men om man tänker positivt finns det faktiskt en del ljuspunkter:
* Vi är inte sist, och våra bottenkollegor åker också på däng mest hela tiden.
* Vår veteranmittback med landslagsmeriter beter sig inte som en barnunge över att vara fjärdealternativet i mittlåset, till skillnad från vissa andra.
* Lagspelet, samarbetet med Fredrik Ljungberg om samhällsengagemang, är dubbelt glädjande: dels för att jag tror att det kan vara en viktig del i att öka HBK:s popularitet i närområdet, dels för att det visar att Ljungberg håller HBK kärt.

Något som också kan bli roligt är silly season. Det känns tunnsått med rykten, men det kan bero på att jag i år inte lagt särskilt mycket tid på research. För egen del tycker jag att en anfallare borde stå högst på agendan, men det enda konkreta ryktet jag sett är Ari Skulason. Och visst - han hade nog höjt klassen på startelvan, så inte mig emot. Fast gärna kombinerat med en forward av samma kaliber som Boman och Baldvinsson.

När det gäller spelare som kan lämna så är Liridon Selmani på provträningsturné i grannskapet. Han är som bäst femtealternativet i anfallet, och Jens har ju knappt förtroende för tredjealternativet (Antonsson), så det är nog bäst både för honom och HBK att han lämnar. Det borde åtminstone frigöra lite löneutrymme.

Och så är frågan om inte Marcus Johansson HBK-karriär är slut, redan innan den började.

Inga kommentarer: