lördag 10 december 2011

Inga trotjänare kvar

Trotjänarna försvinner en efter en. Nu när Mikael Rosén precis som väntat inte heller får förlängt så är i princip hela den a-trupp vi hade så sent som för fyra år sedan (när vi senast kämpade i toppen av allsvenskan) helt utbytt. Endast Anel Raskaj, som gjorde några få inhopp 2007, finns kvar - men lär ju med största sannolikhet lämna även han.

För övrigt undrar jag varför Mikael Rosén avtackas på officiella hemsidan, medan det har varit helt tyst på samma sida kring att Tomas Zvirgzdauskas slutar i klubben. Båda har spelat tio säsonger i HBK, men Zvirgzdauskas har, till skillnad från Gus, inte valt att lämna klubben för en konkurrent.

2 kommentarer:

Stig-Åke Persson sa...

Vem vet, även Zvirgzdauskas kanske hamnar i Halmia. Då får ju dom ett mittpar som skulle ge Halmia ett riktigt försvar.
Är det klart med vilka mer som ev lämnar??

Exil sa...

För att förtydliga: när jag skriver att Gus valt att lämna klubben för en konkurrent, så syftar jag på när han skrev på för Helsingborg efter säsongen 2000. HIF var under den perioden en av de klubbar som vi brukade tampas med i toppen av allsvenskan. Jag har inget emot om Rosén eller Zvirgzdauskas skulle välja att spela i Halmia eftersom Halmia inte kan räknas som en konkurrent till HBK.

Vad jag förstått är det endast Raskaj och Olsson som varken skrivit på nya kontrakt eller definitivt deklarerat att de sticker. Sedan är jag inte helt säker på om alla de tre unga anfallarna (Maholli, Antonsson och Selmani) kommer att vara med i truppen nästa år.