måndag 7 februari 2011

Vi sätter vårt hopp till Pep

Det är fascinerande hur vi alla har köpt Pep och hans koncept med hull och hår. Nu har vi spelat fyra träningsmatcher, förlorat samtliga och bara gjort ett enda mål. Men inga tvivel hörs. Vi fortsätter att tro på Pep, intalar oss själva och andra att det kommer att vända bara spelmodellen sätter sig. Varför denna blinda tro på en faktiskt ganska omeriterad spanjor? För att vi så gärna vill tro på hans koncept, naturligtvis. Och för att vi måste - det finns ju inget alternativ till att hoppas. Men årets säsong, och särskilt inledningen, kommer att bli spännande i ordets rätta bemärkelse. Det här kan faktiskt gå riktigt, riktigt fel också. Men jag tror det inte - för jag vill ju så innerligt att det ska gå bra. Och drömmarna får naturligtvis extra näring när jag läser sådant som Emil Salomonssons uttalande om att Ivan Diaz är den bästa han spelat med.

För övrigt har Halmstadsbloggen snokat upp ytterligare en provspelare: Alexander Alvarado. Känns som en intressant värvning om det blir av. Men vart har Mattias Folkesson tagit vägen? Han sades ju vara på ingång efter Norgelägret.

1 kommentar:

Stig-Åke P sa...

Det här är ganska intressant. Det har gått dåligt i dessa träningsmatcher. Vad händer om resultaten inte följer med? Spelet hakar upp sig, och allsvenskan närmar sig. Visst hamnar man i en osynlig stress, som jag tycker mig känna igen från tidigare HBK-år. Men även jag hoppas och tror på denne spanjor och dom spelare han kan ta med sig. Men det brådskar med målgörandet!!