lördag 18 december 2010

Okej med stympad arena

Vi har hört det några gånger förut, men nu sägs återigen ett beslut om en ny arena vara nära. Den stympade varianten på Sannarp som visas upp i dagens HP och tankarna bakom den (som möjligheten att bygga igen kortsidan om behovet uppstår och förberedelserna för kommersiella utrymmen) känns helt okej. Konstgräset då? Javisst, säger jag - jag är tillräckligt pragmatisk för att utan att tveka acceptera det om HBK tycker att det är det bästa.

Men mycket märkligt att vi inte får svar på frågan varifrån de 100 miljoner kronor som HBK ska ha säkrat till arenabygget kommer ifrån. Kanske kan klubben själva informera om det på hemsidan?

1 kommentar:

Stig-Åke P sa...

I dagens Hallandspost(23/12)kan man läsa att kommunstyrelsens ordförande
Graf(M) inte anser det troligt med en arena till 2013. Detta är ju inget nytt vad han anser om arenafrågan. Min egen tanke är att alliansen kommer aldrig att satsa på en ny arena. Historien får rätta mig om jag har rätt eller fel.