tisdag 10 augusti 2010

Deprimerande att jag inte blir deprimerad

När HBK förlorar brukar jag bli ordentligt nedstämd. Eller snarare - brukade bli ordentligt nedstämd. För varken förlusten mot IFK Göteborg, den mot TFF eller den senaste mot Elfsborg har gjort mig riktigt bedrövad. Är det för att jag är förblindad av VM-fotbollen och inte ser tjusningen i allsvensk fotboll? Är det för att andra saker har fyllt en del av den roll HBK brukar ha i mitt liv? Måhända. Men den mest troliga förklaringen är att jag, efter flera svåra säsonger, har vant mig vid att HBK är ett bottenlag och därför inte blir besviken över förluster - och det är i sig en oerhört deprimerande insikt.

Men det finns ju alltid glädjeämnen, som att Kristoffer Thydell fått debutera, precis som jag förutspådde för två månader sedan.

Texas blir en av dem som inte får nytt kontrakt. En profil som alltid har kämpat stenhårt för laget. Vemodigt att se honom gå, men allt har sin tid och Texas tid har passerat - nu är han vad det verkar tredjevalet på vänsterbacken. Falkenberg nästa?

Ytterligare minst sju man har kontrakt som går ut efter säsongen, vad jag vet: Jönsson, Zvirgzdauskas, Gustafson, Prent, Anselmo, Kujovic och Rosén.

Och så är Guri Baqaj äntligen spelklar. Vi får se om han hinner få in de där tio målen som han lovade.

Inga kommentarer: