lördag 31 januari 2009

Svar på tal

Det dröjde bara några timmar från att jag hade efterlyst mer information om Ingemar Broström till att jag fick svar på tal. Hallandspostens artikel ger både positiva och negativa känslor.

Positivt:
* Broström markerar tydligt att en ny arena är viktigt.
* Han höjer ambitionen och talar öppet om att HBK satsar på att vinna.
* Han har fina kontakter i näringslivet.

Negativt:
* Vi får en ordförande som är nästan dubbelt så gammal som jag, men som ändå bara har brytt sig om HBK hälften så lång tid som jag. Han har inte heller sett en enda bortamatch! Frågan är hur mycket han egentligen känner för klubben.
* Han andas naivitet när han hoppas på en ny arena redan år 2012. Visst, gärna för min del, men om jag känner Halmstads kommun rätt är det knappast troligt.

Inga kommentarer: