söndag 2 januari 2011

En enahanda styrelse

Ryktena stämde - hela styrelsen är tänkt att bytas ut. Efter att ha snabbstuderat namnen som valberedningen föreslår ser jag att vi kommer att få en styrelse bestående av människor med väldigt lika bakgrunder:
* alla sju tilltänkta styrelseledamöter är före detta eller nuvarande företagsledare.
* alla sju tilltänkta styrelseledamöter är män.
* alla sju tilltänkta styrelseledamöter har (vad jag vet) helsvensk bakgrund.

Det jag blir mest förvånad över är ändå namnet på den tilltänkta ordföranden: Göran Johansson. Det är alltså mannen som var vd för HP när tidningen som enda landsortstidning inte sponsrade sitt allsvenska lag. Jag gissar att han får ordförandeklubban eftersom han vad det verkar är arbetslös idag och därför kan ägna sig åt ordförandeskapet på heltid, till skillnad från de andra ledamöterna som har jobb.

Och Carl Bennet blev alltså inte ordförande, vilket BKS ordförande avslöjade i en kommentar för några dagar sedan. Ska vi gissa att Fjärås uttalande om att Bennet ska "få en framskjuten placering inom organisationen på annat håll" betyder att han går in i arenasatsningen?

3 kommentarer:

Stig-Åke P sa...

Måste erkänna att överraskningen är total. Vissa namn känner man till, vissa är helt nya. Att inte en kvinna finns med är också lite utmanande. Men det återstår att se vad en ny styrelse hittar på med en ny tränare. Fågel eller fisk?

Anonym sa...

Har för mig att anledningen till att inte Göran Johansson (HP) ville sponsra HBK hängde ihop med en tvist var HBK tryckte programbladet.

Den nya styrelsen ser bra ut och dryper av folk som har bra kontaktnät på olika plan. Jag tror dessa kommer att fixa fram en ny arena.

Stig-Åke P sa...

Den nya styrelsen kan ju börja med att ta kontakt med Peter Larsson. Vill bara inte se honom i Elfsborgs gula tröja. Hela hans utlandstid har ju varit ett stort misslyckande. Han skulle aldrig lämnat HBK.