måndag 25 juni 2007

Reflektioner efter Gefle

Inte mycket att säga om förlusten i helgen. Jag varnade ju för Gefle. Efter några hyfsade HBK-chanser kontrar Gefle in 1-0. Sedan gör hemmalaget det bra: kontrollerar matchen, och släpper egentligen inte fram HBK till någon het målchans. Men, särskilt med tanke på min geografiska hemvist: jag tar hellre en seger mot MFF och en förlust mot Gefle än tvärtom. Och, särskilt med tanke på fjolåret: jag tar hellre en förlust och en vinst än två oavgjorda.

Vad som är värre än förlusten i sig, är att den visade hur viktigt det är att Hasse Mattisson och Peter Larsson är med. En del tycker att Tommy Jönsson är så bra att man inte får peta honom, men för mig är ett sådant resonemang fullständigt obegripligt. Jönssons skador de senaste åren har tagit ut sin rätt och numera är han bara en habil reserv i HBK, inget mer.

För övrigt roligt att konstatera att "HBK i exil" efter bara några dagars existens redan är källa till andra HBK-sajter (två gånger om till och med) - visserligen utan att nämnas som sådan men det bjuder jag på.

Inga kommentarer: