måndag 28 oktober 2019

Uppflyttning om vi haft Haglund från start?

Jag, familjen och 1404 andra var på plats för att bevittna Jesper Westerbergs och Peter Larssons sista minuter på Örjan. Och det blev en klang-och-jubel-föreställning till slut, trots ett 0-2-underläge. Den bästa comebacken på länge, sammanfattade min son, och det är väl bara att hålla med.

Spelmässigt var vi dock betydligt bättre än vad det sena avgörandet vittnar om. Förutom de två tillfällena då våra två ytterbackar blev bortgjorda med påföljande baklängesmål i mitten på första halvlek dominerade vi i matchen.

Efter segern tog jag en titt på Magnus Haglunds poängsnitt och kunde konstatera att vi haft minst 49 poäng idag om vi tagit lika många poäng under Igor Kruljs sex matcher också. Eftersom vi under Igors tid mötte seriens tre sämsta lag (och tog en enda poäng mot dem) så hade vi antagligen haft ännu fler poäng idag. Det betyder att vi med all sannolikhet spelat om uppflyttning nästa helg, om Haglund fått chansen från säsongsstart.

Och till sist så måste jag ge Mikael Boman credit. Jag har ju flera gånger uttryckt tveksamhet om värvningen av honom, men nu har han överbevisat mig. Boman kan bli en ruskig upplevelse för superettans försvarare nästa säsong.

Inga kommentarer: