söndag 9 maj 2010

Varför investera så mycket känslor?

Ibland, till exempel just i denna stund, undrar jag varför jag investerar så mycket känslor i HBK. 0-1 i häcken mot Häcken efter typ sex sekunder gav ju i alla fall HBK chansen att knäcka den där otrevliga ovanan som jag har tjatat om, och det gick ju snabbt till slut. Måste ha att göra med att HÄB uppmärksammade problemet.

Visst är det kul att se egna ungdomar komma in i a-laget, men idag måste vi tyvärr erkänna att båda målen berodde på dåligt samspelta mittbackar. Jag tror faktiskt inte att vi hade förlorat om Tommy Jönsson hade spelat istället för Richard Magyar idag. Därmed inte sagt att jag tycker att laguttagningen var fel, Magyar måste få tid att skaffa sig erfarenhet. Och han har ju bättre uppspel än någon annan försvarare i truppen.

Inga kommentarer: